"Tenim un exèrcit. Un exèrcit que fa 300 anys que ens defensa. I gràcies a ell, no hem estat destruïts com a poble. I aquest exèrcit es diu cultura. I els nostres soldats són mestres, actors, escriptors, científics, investigadors...i els milers de milicians voluntaris de la cultura popular de cada poble i de cada barri. I aquest exèrcit està arreu desplegat, a punt i armat arreu dels Països Catalans. I amb aquest exèrcit farem de la nostra nació una terra lliure."

(Titot)

dimarts, 29 de desembre de 2015

DE LLIBRES I LECTURES


Posar una llista dels llibres llegits aquest any és repetir-me, doncs durant tot l’any ho podeu veure a la pestanya “lectures 2015” que presideix els meus dos blocs. Així que us parlaré de les lectures que m’esperen pel 2016 i d’aquells llibres llegits l'any 2015 i que per a mi han estat una verdadera troballa.
De moment el Tió — Ja fa anys que a casa vàrem decidir que tots els regals de Nadal els cagaria el Tió. Els reis ja no venen—, ha entès quin son els regals que jo espero amb candeletes: un bon lot de llibres, una llibreta i una tassa pel te, que evidentment no podia ser altre que una del meu estimat R2D2!


 El lot de llibres ha estat format per:

.- Cants de la Sirena Negra d’en Sebastià Bennassar. 
.- La puta d’oros de la Elena Torres Girbau. 
.- Mare i filla de la Jenn Diaz 
.- Les Veus del Liceu d’en Xulio Ricardo Trigo 
.- LA playa de los ahogados d’en Domingo Villar 
.- El Batec del temps de la Cari Ariño 
.- Diamant Blau de la Care Santos
No em puc pas queixar!.
Aquí hem de sumar tres que queden pendents de lectura, d’un lot de set que vaig guanyar en un sorteig de l’editorial Meteora, i que són:

.- El vi fa la sang d’en Salvador Balcells ( en procés de lectura)
 .- tempesta al baltic d’en Balcells, també 
.- Dibuix a les fosques d’en Jaume Benavente 
Només per citar alguns dels que encara s’estan a la lleixa de llibres pendents i que el més segur és que vagin caient al llarg del 2016.

I si parlem de llibres llegits que han estat una verdadera sorpresa, no puc per menys que citar a la Mònica Batet. D’aquesta autora havia llegit “No et miris al riu” i en va agradar força, per això aprofitant el lot de Meteora vaig fer-me amb la seva última obra “Neu, óssos blancs i alguns homes més valents que altres” amb la que he descobert una escriptora de déu, que parlar de la Mònica Batet és parlar d’un altra dimensió de la literatura catalana contemporània... és una fora de seria, que s’ha de llegir per poder entendre el que se sent en endinsar-nos en les seves obres.


També m’ha sorprès positivament l’últim que he llegit d’en Sebastià Bennassar “Nocturn de Sant Felip Neri”, res a veure amb el ritme trepidant de les seves novel·les negres. És, de moment, el millor que he llegit d’ell, el que ha fet que m’enganxes a Bennassar com escriptor.

Sense oblidar, “Jura’m que no ho diràs a ningú” de la Carme Ripoll, una verdadera troballa dins de les novel·les històriques, que no és d’un escriptor de renom, però que no té res a envejar a segons quins. Parlant de Napoleó, un personatge que sempre en fa molta mandra, m’ha atrapat des de les primeres pàgines. I dono les gràcies a la seva autora per insistir-me en la seva lectura.

Menció a part mereix “Ànima” d’en Wajdi Mouawad…. Indescriptible. Un llibre què poder no és per tothom, però que tothom hauria de llegir. Una novel·la dura, crua... plegada de tendresa i sensibilitat

Tots aquests els podeu trobar ressenyats a La Màgia Dels Llibres. Els dos últims sortiran les setmanes vinents, estan programats pel 4 i 11 de gener respectivament.

Amb tot el que he arribat a llegir aquest any, en total 55 títols, no he sigut capaç d’acabar el repte de lectura que proposava a principis d’any, m’han fallat dos títols... Un altre any serà!

Ja només en queda desitjar-vos un bon any ple de bones lectures!

15 comentaris :

  1. Doncs has fet una bona tria i un bon grapat de lectures :-)

    ResponElimina
  2. Molt bones lectures, hem coincidit amb moltes.
    Neu, óssos blancs... ja el tinc anotat a la llista. La puta d'oros també tinc moltes ganes de llegir-lo, però hauran d'esperar una mica, i els del Salvador Balcells ja els he llegit. N'anoto algun més per acabar de carregar-me la llista de pendents :D

    ResponElimina
  3. 55 títols!!
    Déu n'hi do Bruixeta. Tu no llegeixes... devores!! I dius que encara te n'han quedat 2?

    Que el 2016 segueixis llegint amb tanta intensitat i fruïció.

    ResponElimina
  4. Jo també n'he llegit alguns i d'altres els tinc pendents i amb ganes.
    A veure si afegeixes el meu a la llista...:-D

    ResponElimina
  5. Coincidim en una pila! Pel que fa a l'últim de la Care Santos no sé que fer, Desig de xocolata va agradar-me molt però aqt és del gènere romàntic, no sé, no sé.. Hauré de llegir alguna ressenya.

    ResponElimina
  6. Tan mona que queda la llista en un post. Me l'he mirada i coincidim en 10 llibres, alguns llegits aquest any i tot. Autors de per aquí que ha hem anat comentant, i algun altre. Ah, i un parell més són futures lectures meves, això segur. Per cert, una llista espectacular, has fet molta feina, i ja veig que el ritme no baixarà aquest 2016. Ben fet!

    ResponElimina
  7. Déu n'hi do, nina, quina llista!
    Prenc bona nota dels suggerits, però abans en tinc uns quants esperant-me.

    BONES FESTES i BONES LECTURES!!
    Aferradetes!

    ResponElimina
  8. Caram noia, gairebé ets una lectora compulsiva, que és tota una virtut...Això són uns tres llibres per mes...I no et fas mai un embolic entre els personatges dels diferents llibres???
    Petonets.

    ResponElimina
  9. en prenc bona nota de la Mònica Batet !!!! gran lectora lletraferida...cinquanta cinc llibres uauu sana enveja et tinc ....per cert el XeXu té raó queda mono un post especial pels llibres ( ja se he anat a la pestanya) et felicito per les lectures ....jo coincideixo en alguns encara que no siguin llegits d'enguany
    bones lectures pel 2016 també!
    abraçades

    ResponElimina
  10. deu ni do la feina que t'ha portat el tió....

    ResponElimina
  11. Quin ritme, et tenen que nomenar lectora major i ja veig que estes preparada per al nou any, clar que llegir, en els temps que vivim, és de les millors activitats que podem fer al llarg de l'any.
    Una abraçada

    ResponElimina
  12. Veig que has llegit força, Bruixeta. Prenc nota d'uns quants llibres que recomanes.
    Bon any i bones lectures!

    ResponElimina
  13. Viure 55 mons i 55 històries diferents en un any és ambiciós, Bruixeta. Ve a tocar un per setmana! Jo també m'apunto la Mònica Batet. Pel que dius, promet. Bon any de lectures, Bruixeta!

    ResponElimina
  14. ONDIA¡¡,A MI TAMBÈ M'HA AGRADAT MOLT "NOCTURN DE SANT FELIP NERI".I NO SÈ PERQUE NO LA CREA DE LA TEVA "CORDA".

    ResponElimina